Alla inlägg under maj 2017

Av Cajsa Karlsson - 30 maj 2017 21:38

Den här dagen har varit hektisk.
Den började 06:35 imorse.
Jag klev upp efter en lång natt om vi nu ska räkna hur mycket jag snarkade på min sömninspelning.
Jag åt min dagliga frukost, en kopp oboj och två hårdmackor.
Klädde på mig och tog fram min hobbylåda.
När klockan blivit 08:00 stod jag utanför min port i regnett och väntade på min skolskjuts.
08:30 började skolan, matte slöjd lunch Svenska och musik.
En hektisk dag! Noshit! Nu får jag äntligen sova.

Av Cajsa Karlsson - 29 maj 2017 21:22

Hej bloggen. Idag har jag pluggat mig en dag närmare högstadiet. Varit allmänt trött och hängig. Igår tog jag mitt första dopp och det var skönt! Stöttat människor som mår dåligt firat morsdag ätit sovit duschat. Livet rullar på liksom.
Min fina pappa har mått lite dåligt så jag försöker stötta<3.
Älskar dig pappa!

Jag i bikini!

Av Cajsa Karlsson - 28 maj 2017 17:45

Jag hatar människor som ljuger och går bakon ryggen.
Det är bara fel, och de människorna måste sluta.
Men vara vi som inte ljuger kan få bort de.
Låt oss kämpa för en fri värld, ni och jag, vi.
Tryck bort de gärningar som skadar med all kraft!
De som ljuger och döljer ska man inte röra med silkesvantar, utan med järnhamd.

Av Cajsa Karlsson - 28 maj 2017 00:04

Älskar dig pappa och jag hoppas du älskar mig.
Min förebild i allt ja min idol det är du.
Du som brottas med livet, här får du kärlek.
Min pappa jobbar på fabrik. Han är 52 år och bor i Gävle.
Den jag älskar mest och som har störst hjärta.
Älskar dig pappa!

Av Cajsa Karlsson - 27 maj 2017 14:59

Kan man inte vara sig själv bara? det är väl inte för mycket begärt?
Kan man inte bara få vara bi homo eller transsexuell, vafan är problemet?
Vad jag har för läggning rör ju inte dig i ryggen, så varför bryr du dig?
Jo, du bryr dig för att du tycker det är för annorlunda för äckligt eller för konstigt.
"Killar ska ha sex med tjejer något annat vore konstigt".
"Du är kille eller tjej så är det bara".
Killar och killar kan inte ha sex, det är ju äckligt att använda rumpan som infart för snoppen".
Vafan är det för syn på människor?
Det är ok om du tycker bäst om det!
Använd sex och könsidentitet hur du vill, vara du inte tvingar andra till saker.

Av Cajsa Karlsson - 27 maj 2017 13:05

Ja, min mormor hade kalas igår.
Allt funkade otroligt bra.
Tårta, rostbiff och potatisgratäng. Inget märkvärdigt tycker ni, men det är lyx om man är van att äta bara husmanskost.
Vi var 21 personer, från 3 till 73 år med ett antal gäster i åldrarna däremellan.
Mina sysslingar lilla A J och stora A gick tillsammans med mig ut i den ljumma majkvällen för att leka på deras skolgård. Vi gungade, snurrade, hängde och klängde.
Stora A var tuff och klättrade högst upp i klätterställningen och gick armgång, medan jag lilla A och J stannade på marken och tittade.
Jättelångt senare gick vi till en lekpark med en linbana och åkte lite innan vi gick in.
Superroligt!

Av Cajsa Karlsson - 26 maj 2017 15:46

När jag var ett och ett halvt år gammal fick jag en jättestor hjärntumör.
När det verkligen blivit en stor knöl, så började mina föräldrar se att något var väldigt fel.
Jag började gå in i saker, ramla och snubbla.
Efter ett tag så sov jag mer och mer på vilostunden på dagis. Vi gick därför till doktorn på sjukhuset i Gävle.
Mina föräldrar hoppades att det bara var glasögon jag behövde, men allt skulle få en hemsk följd.
Jag undersöktes av läkare som sa:
Ni ska upp på avdelningen, Cajsa har cancer.
Mamma och pappa grät och höll i mig när de gick upp till avdelningen med mig.
De satte in cellgifter, en var jag allergisk mot, en var farlig för öron och hörsel, den tredje fungerade.
Jag blev blind.
Jag är 13 år och blind

Av Cajsa Karlsson - 26 maj 2017 11:49

Fy fan.
Vad trodde jag? Att vi skulle få en fri värld? Att vi skulle respektera varandra?
nänä, bara hat, hot och hån, blir förbannad!
Transfober, homofober, er är det ju fel på.
Hör du Trump, vi ska nog ha ett samtal du och jag.
Kan du göra mig en tjänst och bara försvinna från jordytan? Innan du pajar Usa!
Stick!
Jag tänker riva din jävla mur!
Jag ska krossa dig!
Men först ska du tala om för tingsrätten på vilket sätt din makt är bra för Usa, vilket du inte klarar av.
Och när du blir avsatt, så tar vi in Hillery.
Annars dör ditt hemland!
Gå din väg, lämna vita huset, glöm inte din lilla olyckliga son och din alldeles för unga fru, gubbe!
Tack för din goda hjälp med att döda våran fina stämning på våran fina jord!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
31
<<<
Maj 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards